Jelle Pol jongste Commissaris van Nederland na toetreding tot Raad van Commissarissen NPEX

AMSTERDAM, 23 juni 2021 - Twintiger Jelle Pol (1991) is officieel toegetreden tot de Raad van Commissarissen bij Effectenbeurs NPEX. Daarmee is hij de jongste Commissaris in Nederland die onder toezicht staat van de Autoriteit Financiële Markten (AFM). Pol is directeur van fintech scale-up Dusk Network. Met de benoeming van de nieuwe Raad van Commissarissen staat NPEX er voor de komende jaren bestuurlijk goed voor en laat het bedrijf zien dat innovatie en techniek een belangrijke rol speelt binnen haar bedrijfsvoering.

NPEX biedt een handelsplatform voor MKB aandelen en obligaties en ziet de vraag naar alternatieve financiering door de opkomst van crowdfunding en de COVID-19 crisis aanzienlijk toenemen en is de experimentele status ruimschoots voorbij. Pol heeft de ambitie om met de technologie van Dusk Network het huidige financiële ecosysteem te verbeteren. Als lid van de Raad van Commissarissen kan hij zijn kennis van geavanceerde technologie combineren met de visie op een eerlijke financiële sector. Naast Pol nemen Jos Berkemeijer als voorzitter en Esther  Lindenbergh zitting in de RVC, beiden zeer ervaren bestuurders met ervaring als voormalig managing director bij Achmea Pensioenen Achmea Sociale Zekerheid en als directeur van Blikkenburg B.V.

Technologie zal een grote rol spelen in het schalen van NPEX naar Europees niveau, en zo kan ik met mijn kennis op dit gebied bijdragen in het toezicht op deze kansrijke onderneming. Ik ben erg blij met mijn twee collega’s die mij veel leren over het commissarisschap.’’ aldus Jelle Pol over zijn nieuwe verantwoordelijkheid.

Pol heeft zijn formele toetsing op betrouwbaarheid en geschiktheid bij de AFM reeds doorlopen. Hij zal de zetel voor een initiële periode van drie jaar vullen.

De volledige aankondiging is hier te lezen.

Over Dusk Network

Dusk Network maakt innovatieve technologie voor de financiële wereld. Het is de ambitie om elke grote onderneming in staat stellen om samen te werken, te voldoen aan wet- en regelgeving en ervoor te zorgen dat persoonlijke en transactiegegevens vertrouwelijk blijven. Via het platform van Dusk Network kunnen er programmeerbare aandelen worden uitgegeven, wat handelen en het uitvoeren van administratieve taken eenvoudig maakt.

Over NPEX

NPEX-effectenbeurs is het platform voor groeifinanciering in Nederland, waar ondernemende beleggers kunnen investeren en handelen in ambitieuze ondernemingen. NPEX is een beleggingsonderneming met een vergunning van de Autoriteit Financiële Markten. NPEX staat onder doorlopend toezicht van de AFM en DNB.