Dusk Network wint BCNL Community Award 2021

Erkenning voor loyale achterban bij Dutch Blockchain Awards

AMSTERDAM, 10 december 2021 - De Amsterdamse fintech scaleup Dusk Network heeft met ruim een kwart van de stemmen de BCNL Community Award 2021 gewonnen. De award is een initiatief van Blockchain Netherlands Foundation waarbij het publiek in verschillende categorieën publiek kon stemmen. De uitreiking is een samenwerking met Computable en onderdeel van Dutch Blockchain Week, dat afgelopen week online plaatsvond. Jelle Pol, Dusk Network business director, had eveneens een nominatie op zak als Impactful Person.

Afgelopen jaar speelden zowel Jelle Pol als Dusk Network zich in de kijker, nadat Jelle toetrad als jongste commissaris van Nederland tot de Raad van Commissarissen bij effectenbeurs NPEX. Sinds de oprichting van het bedrijf in 2018 wordt er gebouwd aan een blockchain protocol voor financiële applicaties, voorzien van data privacy technologie die tot nu toe nergens anders wordt toegepast. In april van dit jaar organiseerde het bedrijf DuskCon, waarbij het een beursprogramma - Helios- aankondigde ter waarde van $5 miljoen om talent rond het open source project aan te trekken.

Erkenning en vertrouwen van Nederlandse blockchain community

De Community Award is een mooi gebaar naar de loyale community achter het bedrijf, die sinds de start vertrouwen op de visie en technologie van Dusk Network had, en de Nederlandse blockchain community. Het financiële ecosysteem van de toekomst is weer een stap dichterbij met de lancering van het testnet op 1 februari. Dit is voor de community het eerste moment waarop ze naast delen code, kunnen zien en ervaren hoe de Dusk blockchain eruit zal zien.

Het is een ontzettende eer alsook waardering voor onze community en onze visie. Aan de achterkant bouwen en aan de voorkant laten zien wat je doet, hoe je iets voor je ziet en daarmee een actieve community bedienen, is een enorme uitdaging. Binnen Dusk is het een team effort; developers, marketeers, maar ook co-founders als ik zelf zijn er regelmatig. De sfeer is gemoedelijk, iedereen is toegankelijk en geen vraag is te gek. Deze award is dan ook voor hen. Natuurlijk hopen we hierdoor nieuwe mensen te mogen verwelkomen die ook geloven dat privacy key moet zijn en het tijd is voor een frisse wind in de financiële industrie. aldus Emanuele Francioni, co-founder en Tech Lead van Dusk Network.

Halfjaarlijks rapport geeft inzicht in voortgang

Eén van de middelen om te communiceren met de community is het halfjaarlijkse rapport. Daarin is de bedrijfs voortgang, financiële status en timeline te vinden. Het rapport is deze week gelanceerd en focust zich op het aankomende testnet, verkregen subsidies en uitgekeerde beurzen uit het eerder genoemde programma.

20211210_bcawarts_byMaartendeBruinFotografie (7).jpg
  • jpg

—-----------------------------------EINDE PERSBERICHT—--------------------------------

Dusk Network is een open source blockchain voor financiële toepassingen. Re-think privacy. Gegevensbescherming en privacy spelen een belangrijke rol in Dusk Network. De blockchain is milieuvriendelijk, dankzij het Proof-of-Stake consensus mechanisme. In het bijzonder ondersteunt de blockchain privacy-vriendelijke smart contracts. Bedrijven gebruiken Dusk Network om financiële applicaties op te bouwen, tokens uit te geven en te verhandelen. Dusk Network is gebouwd door een team van experts uit Amsterdam, Nederland en opgericht in 2018.