Dusk Network rebrand naar Dusk - Regulated & Decentralized Finance

Rebranding markeert het begin van een nieuw tijdperk met focus op pilots en onboarding partners

AMSTERDAM, 6 juni 2023 - De in Amsterdam gevestigde fintech Dusk Network gaat verder als Dusk. Het bedrijf is de afgelopen 5 jaar volwassener geworden en na een focus op research en developments is het nu tijd om pilots en partnerschappen te lanceren en de adoptie door bedrijven te stimuleren. Het oude merk werd meer geassocieerd met Web3, crypto en technisch pionieren, terwijl de nieuwe visuele branding van Dusk is ontworpen om de meer traditionele financiële sector aan te spreken.

Dusk werd in 2018 opgericht met de ambitie om blockchain technologie te gebruiken voor financiële empowerment en economische inclusie. De visie was om een 'netwerk' te creëren - vandaar de naam - waar instellingen goedkoop financiële instrumenten konden creëren en gebruikers daar direct van profiteren. De visie en ambitie zijn niet veranderd, maar het vergt veel inzet en een beter gereguleerde markt. De afgelopen jaren lag de nadruk op research en development; hoe zorg je voor de technologie om dit alles te realiseren? Baanbrekend onderzoek en innovatie code waren een van de resultaten, met de lancering van een eerste testnet in 2022.

Gereguleerde en gedecentraliseerde financiering

Door 'Network' uit de naam te schrappen en de tagline 'Regulated and Decentralized Finance' toe te voegen, geeft het merk op een duidelijkere manier zijn ambitie en visie weer. De overgang naar een meer volwassen bedrijf sluit naadloos aan bij drie belangrijke pijlers als het gaat om het realiseren van hun ambities; het brengen van activa naar de portemonnee van mensen, compliance en privacy. Deze drie pijlers onderstrepen alles waar Dusk de afgelopen jaren aan heeft gebouwd en zijn de drijvende kracht achter alle beslissingen die worden genomen.

Deze pijlers zijn essentieel voor iedereen om toegang te krijgen tot real-world financiële instrumenten en om volledige controle uit te oefenen over wat ze bezitten. Zonder naleving blijft massale acceptatie een fantasie. Daarom is Dusk zo'n sterke voorstander van Regulated Decentralized Finance (RegDeFi). Zonder naleving van goed opgestelde regelgeving kan crypto nooit de ‘sandbox status’ verlaten.

"Dusk Network is opgericht in 2018 en in die tijd hebben we continu gewerkt aan het creëren van technologie om de werelden van crypto en real-world assets te verenigen en om financiële vrijheid en inclusie voor iedereen te realiseren. Met de rebranding van Dusk voelt het alsof we een nieuw tijdperk ingaan, vooruitgaan als een scale-up en eindelijk onze tech stack kunnen testen met het onboarden van pilots. Daarnaast richten we ons op nieuwe partnerschappen en business development". - zegt Emanuele Francioni, oprichter en CEO van Dusk.

Onboarding van partnerschappen en het opstarten van pilots

Tijdens een exclusief netwerk- en relatiediner werd een voorproefje van het nieuwe merk onthuld. Het was onderdeel van een moment van verbinding met partners, prospects en game-changers in de branche. Tijdens het evenement vertelde Emanuele Francioni, oprichter en CEO van Dusk over de recente zakelijke ontwikkelingen. Dusk heeft een strategische investering gedaan in de in Londen gevestigde startup OutDID, als onderdeel van de ontwikkeling van self-sovereign identity en om aan te sluiten bij de eigen KYC-producten Citadel en Shelter. Dit alles zal bijdragen aan slimmer gebruik van en toegang tot gegevens, wat weer aansluit bij de drie hoofdpijlers van Dusk. Daarnaast werd een partnerschap met NPEX aangekondigd, de gelicentieerde MTF-beurs, om deel te nemen aan het DLTR-regime (Distributed Ledger Technology Regime) van de Europese Unie. Samen met een vooraanstaande financiële instelling is het doel om de eerste MTF voor asset tokenization onder deze vrijstelling te maken. Ook nieuwe aanstaande samenwerkingen met Mavryk (tokenized real estate), Cosimo X (al een investeerder) en IPwe (intellectual property-backed debt instruments) werden genoemd. De nieuwe merkidentiteit versnelt de meer volwassen richting van het bedrijf, met een cadans van business development aankondigingen in de komende maanden.

—----------------------------------------------END OF PRESS RELEASE—-----------------------------------------------

Noot voor de redactie, niet voor publicatie

Dusk Network is het wereldwijde financiële netwerk voor instellingen en particulieren dat de privacy van FinTech, de instant clearance en settlement van DLT's en de samenstelbaarheid van DeFi combineert. Dusk ontsluit economische kansen voor iedereen door financiële activa op institutioneel niveau direct beschikbaar te maken voor gebruikers en investeerders.