Dusk viert 5-jarig bestaan met lancering vijfde jaarrapport

Financieel gezond, duidelijke roadmap en volledige focus op mainnet

Amsterdam, 28 september 2023 - De Amsterdamse fintech Dusk presenteert haar jaarverslag. Dit is de 5e editie van het verslag, waarin wordt getoond waar het bedrijf het afgelopen jaar aan heeft gewerkt en waarin tevens een blik wordt geworpen op de financiën. Het bedrijf staat voor transparantie en hoopt zo een voorbeeld te zijn in de industrie middels het jaarlijks delen van dit verslag, ook al is . De lancering markeert het begin van een reeks feestelijke activiteiten ter ere van het 5-jarig bestaan.

• 5 Jaar Dusk gevierd met rebranding
  • 3 pijlers als belangrijkste ingrediënten om het financiële ecosysteem van de toekomst te zijn
  • Financieel gezond met weloverwogen wervingsstrategie
  • Volledige focus op de afronding van mainnet

Dusk heeft een unieke positie in de Nederlandse blockchainindustrie, met het bouwen van top-infrastructuur voor het financiële ecosysteem. Na een eerste, en enige, investeringsronde in 2018 en drie jaar focus op onderzoek en ontwikkeling nadert het nu de volgende grote mijlpaal, mainnet.

De rebranding van Dusk Network naar Dusk was een van de andere hoogtepunten. Het resultaat, Dusk: Regulated & Decentralized Finance, waarmee Dusk duidelijk haar unieke aspecten, gereguleerde en decentrale infrastructuur voor financiële systemen, communiceert.

De rebranding markeerde een volgende fase voor het bedrijf en leidde tot nieuwe mogelijkheden, zoals het aannemen van partners en pilots. Tussen de lancering van testnet en de huidige roadmap hebben de teams hard gewerkt aan technische updates, Github repositories, bugfixes en documentatie. Dit is een doorlopend proces dat vaak over het hoofd wordt gezien omdat het misschien niet groot lijkt, maar het zijn allemaal cruciale onderdelen voor het grotere plaatje dat Dusk aan het creëren is. Een financieel ecosysteem voor de toekomst.

Je kunt het volledige rapport hier downloaden: https://ams3.digitaloceanspaces.com/dusk-cms/Dusk_Report_2023_419eb35054.pdf

Dusk is het wereldwijde financiële netwerk voor instellingen en particulieren dat de privacy van FinTech, de instant clearance en settlement van DLT's en de composability van DeFi combineert. Dusk ontsluit economische kansen voor iedereen door financiële activa op institutioneel niveau direct beschikbaar te maken voor gebruikers en investeerders. Dusk Network is opgericht in 2018 en heeft zijn hoofdkantoor in Amsterdam.